Select Page

Tramvaiul este cel mai ambitios mijloc de transport din Bucuresti. E preferatul meu, e cel care intampina cele mai multe greutati. Tramvaiul are foarte multe limite si cumva reuseste in fiecare zi sa isi urmeze cursul si sa ajunga la capat. Tramvaiul ar trebui sa fie un model pentru noi toti. Ihim, hai ca ti-am atras atentia. Stai cu mine pana la capat. O sa intelegi. šŸ™‚

Autobuz, Troleibuz, Metrou

Autobuzul este cel mai liber in Bucuresti. Poate sa ocoleasca cat vrea, poate sa schimbe benzile. Atunci cand e aglomerat, poate sa deschida usile intre statii. Intampina trafic, dar se descurca in a-l ocoli. Dintre cei care stau in trafic, autobuzul se descurca foarte bine. Poate oricand sa faca cale-intoarsa.

Troleibuzul este un autobuz cu mai multe limite. Limitele lui sunt cablurile de tensiune ce-l pun in miscare. Daca chiar are de depasit un obstacol foarte complicat, se poate detasa de la liniile de tensiune si poate fi impins sau tractat.

Metroul este cel mai rapid din Bucuresti. Asta nu il face cel mai ambitios. Metroul are drum liber pe tot traseul lui. Atat timp cat merge cu viteza indicata de fiecare segment de traseu si respecta semafoarele, el nu are nicio problema. In schimb, el nu poate devia de la traseu. Limitele lui sunt foarte clare. D’asta metroul e ca un copilas trist si rasfatat.

Tramvaiul e cel mai ambitios

Tramvaiul este cel mai ambitios. La fel ca si metroul, tramvaiul are o singura directie. Inainte. Isi respecta mereu obiectivul si tine cu strictete de el. La fel de bine se tine si de sine. Tramvaiul este cel mai chinuit mijloc de transport.

El sufera cel mai mult din cauza traficului si a oamenilor. Masinile stau pe linia de tramvai. El nu le poate ocoli. Ramane blocat sau merge foarte incet. In caz de potential accident, tramvaiul nu poate sa ocoleasca masina. El poate doar sa franeze, sa opreasca, dar isi pastreaza directia.

Ramane mereu pe sine

Un tramvaiuĀ nu iese de pe sine. Chiar daca se intampla sa deraieze, tramvaiul nu va pleca altfel de acolo, decat pe sine. Tramvaiul nu deschide usile intre statii. Si-a stabilit niste milestones pe traseu si doar acolo se opreste si deschide usile. Tramvaiul stie ca e periculos sa deschida usile intre statii.

Tramvaiul merge inainte. Daca un copil ii sare pe sine, tramvaiul franeaza si claxoneaza. Speriat si panicat, dupa ce sinele s-au eliberat, tramvaiul continua sa-si urmeze drumul.

In fiecare dimineata: acelasi loc, aceeasi ora

In fiecare dimineata, tramvaiul pleaca din acelasi loc si la aceeasi ora pe traseul sau. Traseul sau e cam acelasi in fiecare zi, dar totusi este diferit. Alti oameni se urca in tramvai. Vremea de afara este alta. Masinile pe care le intalneste pe traseu sunt altele, fiecare cu atitudine lui. Emisiunea de dimineata din cabina conductorului vorbeste despre altceva in fiecare zi. Un tramvaiĀ isi urmeaza obiectivele si se bucura de schimbari, iubeste lucrurile diferite.

Il iubim si il uram

Tramvaiul e la fel ca toata lumea. Poti sa-l iubesti sau poti sa te enervezi pe el. Il iubim cu totii cand ajunge la timp in statie, ne scapa de frig si ne primeste in interiorul lui calduros. Il iubim atunci cand ne ajuta sa strabatem distante lungi din drumul nostru cu ajutorul lui. Il iubim atunci cand se deplaseaza cel mai repede la suprafata, cand are traseul delimitat de borduri inalte si trecem in viteaza pe langa masini.

Uram tramvaiul atunci cand intazie. Ne bazam atat de mult pe el si avem mereu asteptari. Vrem ca elĀ sa vina in max 5 minute de cand stam noi in statie. Il uram atunci cand in el se urca oameni diferiti fata de noi, cu valori si opinii total diferite. Uram tramvaiul atunci cand ne zgaltaie. Intr-un mod absurd, vrem ca drumul nostru sa fie cat mai usor mai lin si fara probleme. Vrem ca drumul doar se se intample. Uram tramvaiul atunci cand se intampla sa deraieze, nu-l intelegem si suntem dispusi sa renuntam la el.

Sa-i dam vitamine

Un tramvaiĀ se poate imbolnavi si el. Are nevoie de vitamine si resurse pentru a putea sa-si urmeze drumul in fiecare zi. Pentru asta, noi trebuie sa-l incarcam cu vitamine. E simplu. Fiecare dintre noi apropie cardul si voila! ElĀ are mai multe resurse. E important sa avem in tramvai mai multe vitamine si resurse decat paraziti si virusi. Sistemul imunitar (controlorii) nu face fata numarului mare de virusi. E de datoria noastra sa-l pastram sanatos.

E al nostru šŸ™‚

E datoria noastra sa-l intelegem, sa-l apreciem, sa-l iubim. E ok sa ne mai suparam ca nu merge cum vrem, dar sa o facem cu blandete. El e cel ce se urca inapoi pe sine si ne duce mai departe. In fiecare zi. Daca avem grija de el, tramvaiul va fi acolo in fiecare zi, trezindu-se la acceasi ora si pornind la drum.

Acum, te rog, inlocuieste in tot textul asta cuvantul “tramvai” cu “viata”.

Tramvaiul este viata ta!


Eu astazi - Tramvaiul este totulIn fiecare zi (mai ales dimineata) scriu cel putin 750 de cuvinte despre orice. Incerc sa aloc cat mai putin timp scrierii (intre 10 si 15 min) si inca 10 minute pentru corectare, adaptare si publicare. Textul este destul de brut si nestructurat, asta fiind una din provocari: sa obtin o calitate mai buna in acelasi timp scurt.

 

Public pe blog aici: Eu astazi

Statistici scriere: 750words.com