Select Page

Stiu foarte clar ce am de facut dupa ce ma trezesc. Pana la ora 7 sau 8 am bine definitivat in minte ce o sa fac. Mi-am creat niste obiceiuri si le respect in fiecare zi. Am inceput sa observ cum imi influenteaza viata si ce potential au pe termen lung. Incerc acum sa duc lucrurile mai departe.

Rutina de dimineata. Aceleasi lucruri zilnic

Rutina de dimineata incepe la ora fixa. Ceasul suna la 04:55. Pana la ora 05:00 eu ma dau jos din pat. Beau cateva guri de apa. Am paharul pregatit cu o seara inainte. Incep sa fac exercitii. Am un set de exercitii dar incerc constant sa le mai adaptez sau sa adaug altele. Caut sa-mi pun tot corpul in miscare. Deschid geamul camerei si ma duc la bucatarie. Pun apa la fiert si imi pregatesc un ness. Ma asez la birou, deschid laptop-ul. Imi deschid muzica. Imi deschid pagina pe 750words.com. Ma gandesc si scriu cele 750 de cuvinte. Le termin si iau o mica pauza. Deschid dashboard-ul pe uncreion.ro si copiez textul scris. Il corectez, mai adaptez putin, adaug titlu si subtitluri si restul detaliilor. Public textul. Mai iau o pauza. Pun muzica mai activa si ma apuc sa-mi fac patul. Apoi iau matura si matur prin toata camera. In functie de ora, mai stau pe Facebook, mai citesc o stire. Ma pregatesc sa ies la alergat. Adidasii, castile si tricoul sunt deja pregatite si aseza-te toate intr-un loc, la vedere in camera. Alerg 15 minute. Atat. Nu conteaza daca ma simt mai energic, ma opres la 15. Revin acasa, ma schimb, ma odihnesc putin si mai citesc articole pe net.

Trezitul la ora fixa

Efectele rutinei de mai sus sunt foarte vizibile. Zilele acestea am realizat cu adevarat ce inseamna sa te culci si sa te trezesti mereu la aceeasi ora. Ieri, la ora 21:00 cascam si imi era extrem de somn. Azi, de la ora 04 pana cand a sunat ceasul am fost mai mult treaz si nu mai puteam sa dorm. S-a dat ceasul cu o ora inapoi, iar corpul meu inca nu a inteles asta si functioneaza dupa vechea rutina. Se pregateste de somn la ora 22 (actuala 21) si se trezeste la ora 05 (actuala 04).

Exercitii de dimineata

Exercitiile de dimineata ma fac sa nu ma mai simt ca un drogat de dimineata. Stii senzatia aia pe care o ai dupa ce te trezesti? Cunosti modul in care te simti aproape o ora (unii mai mult) dupa ce te trezesti? Pare ca nu ai forta, ca nu poti sa te concentrezi sau sa faci lucruri. Am descoperit ca apa de dimineata si cele 5-8 minute de exercitii ma scot total din starea asta. Se incalzeste tot corpul si ma simt de parca m-as fi trezit acum cateva ore.

Imi activez creierul. Prima recompensa

Momentul in care scriu pe 750words.com este momentul in care incep sa-mi fac creierul sa functioneze. Daca dupa ce ma trezesc, stau pe Facebook si citesc articole nu-mi trezesc creierul cu adevarat. E greu sa te apuci sa faci orice activitate mentala daca tu esti inca in starea de somn. Ma folosesc de 750words.com ca sa fac lucrul de mai sus, sa-mi imbunatatec capacitatea de a scrie, de a cauta idei. In plus, obtin prima recompensa a diminetii. O data ce am terminat, simt cum am realizat deja ceva si am si o dovada clara: textul de peste 750 de cuvinte pe care l-am si publicat pe uncreion.ro.

Fac patul si matur. Conditii excelente

Fac patul si matur prin camera. Am discutat si prin alte articole cum facutul patului poate sa fie primul tau task pe ziua respectiva. Pentru mine nu este primul, dar este clar unul dintre taskurile indpelinite. La fel este si maturatul. Pe langa indeplinirea taskului, obtin si o senzatie de multumire si simt ca lucrurile sunt in control si aranjate la locul lor. O data cu maturatul aranjez si restul lucrurilor prin camera. Totul este echilibrat acum, iar conditiile sunt excelente pentru o zi minunata ce se afiseaza inaintea mea.

Alerg fix 15 minute

Alerg cate 15 minute in fiecare zi. Am alergat si in trecut, am fost si la diferite evenimente. N-am alergat niciodata mai mult de 10 km. Nu am reusit niciodata sa-mi creez un obicei in a alerga zilnic (pana acum). In fiecare zi alergam distante diferite si aveam si timpi diferiti. Imi propusesem sa alerg la prima ora a diminetii, dar nu reuseam mereu sa ma trezesc dimineata. Alta data imi spuneam ca sunt prea obosit. In unele zile ma simteam bine si fortam prea mult. Apoi consideram ca ar trebui sa iau pauza cateva zile ca sa nu ma vatamez. Imi aminteam dupa cateva saptamani de dorinta mea de a alerga. Lucrurile nu erau clare si ceream prea mult de la mine.

Acum e simplu. Stiu clar dupa ce activitati alerg dimineata. Stiu clar cat o sa alerg. Sunt pregatit in fiecare zi de alergare. Am totul pregatit cu o seara inainte. Daca ma simt foarte bine, alerg 15 minute. Daca ma simt mai obosit, fortez si alerg tot 15 minute. Stiu clar cand se termina alergarea mea. Idiferent de vreme si de conditiile meteo voi putea sa ies afara. Imi masor alergatul in unitatea asta de timp: 15 minute. Nu in KM sau average pace. Am descoperit ca metoda asta functioneaza. Acordandu-mi doar 15 minute, sunt ingaduitor cu mine. E ceva realizabil, e ceva usor si nu am cum sa dau gres. Atat timp cat alerg 15 minute, am reusit. Nu conteaza ce distanta obtin sau ce viteza am, 15 minute sunt 15 minute si reusesc in fiecare zi. Ascult aceleasi melodii in aceeasi ordine, in timp ce alerg. Mi-am creat un obicei si in fiecare dimineata lucrurile sunt asa cum ma astept.

Next step

Incerc sa duc ceea ce invat despre obiceiuri mai departe. Caut sa observ cum pot aduce rutine noi si poizitive in viata mea si sa observ ce efect au ele. Rutinele de mai sus se influenteaza una pe alta. Am observat ca una ii permite celeilalte sa functioneze cum trebuie. Schimbarile vin de acolo de unde nu te astepti.

O dimineata frumoasa đŸ˜€


Eu astazi - Rutina de dimineata, primele recompenseIn fiecare zi (mai ales dimineata) scriu cel putin 750 de cuvinte despre orice. Incerc sa aloc cat mai putin timp scrierii (intre 10 si 15 min) si inca 10 minute pentru corectare, adaptare si publicare. Textul este destul de brut si nestructurat, asta fiind una din provocari: sa obtin o calitate mai buna in acelasi timp scurt.

 

Public pe blog aici: Eu astazi

Statistici scriere: 750words.com