Select Page

Training Un Creion

Am anuntat ca pe 28 Ianuarie organizez primul meu training oficial, de dezvoltare personala. Costul era de 45 RON, iar trainingul urma sa aiba loc in Garsoniera cu pernute (adica acolo unde locuiesc eu). Detaliile despre training sunt aici:

Training: Schimba-ti viata cu Un Creion

Acum sa vedem ce a iesit din traingul asta.

Cu 5 zile inainte

Cand am lansat trainingul, am primit feedback pozitiv de la multe persoane cunoscute si prieteni. Cu 4-5 zile inainte de eveniment aveam inscrise 3 persoane. Doi prieteni ce si-au aratat intentia si un platitor, pe care nu-l cunosteam.

Nu am reusit sa investesc in promovare de niciun fel si m-am bazat pe cunoscuti si micul numar al cititorilor pe care ii aveam. Cand am vazut ca nu merge treaba, am decis sa trimit invitatii.

Am trimis invitatii la cititori, la cunoscuti, la prieteni. Laura si-a invitat colegi de facultate, iar eu am luat legatura cu oameni pe care nici nu-i mai aveam la prieteni pe Facebook.

Lista de invitati a crescut la peste 30 de persoane, iar cei mai multi urmau sa-mi ofere un raspuns in zilele urmatoare. In plus, le spusesem tuturor ca isi pot aduce un prieten sau doi. Eram destul de optimist.

Cu 3 zile inainte

Inca asteptam raspuns de la oameni. Chiar si asa, am inceput sa ma tem de un numar prea mare de participanti. In acelasi timp, am intrat in febra cumparaturilor si pregatirii pentru training.

Am pierdut o zi intreaga doar cu asta. Am cumparat ape, carnetetele, creioane, pernute, rontanele, capac de WC, foi de flipchart, markere flipchart, scotch rezistent, bere si 10 covorase de intrare pentru noroi.

Eram agitat si ma temeam de ce o sa iasa.

Cu o zi inainte

Inca aveam acelasi numar de persoane confirmate. Eu si Laura trebuia sa facem curatenie. In plus, inca nu aveam foarte clara structura trainingului, ordinea informatiilor si cum o sa le leg intre ele.

Am inceput sa primesc raspunsurile negative si m-am panicat si mai mult. Am simtit ca trainingul asta nu are valoare, ca nu sunt bun de nimic si ca nici macar gratuit nu vrea nimeni sa participe.

In seara dinaintea trainingului aveam 5 persoane confirmate sigur. inca nu aveam structura facuta. Trebuia sa lucrez la asta si sa fac si curatenie in casa alaturi de Laura.

Ma simteam obosit, imi era greata si tot ce voiam era sa dorm. La ora 22 eram cu Laura in Mega, cumparam alune, legume, chestii sanatoase si energizant. Eram destul de slabit si fumasem ca un turc toata ziua.

Am tras de mine si mi-am facut jumatate de stuctura, in timp ce Laura s-a ocupat de o parte din curatenie. Am fumat in continuare ca turcul, iar cand m-am culcat am adormit instant.

Ziua Trainingului

Ne-am trezit de dimineata. Ma simteam de parca sunt lovit de tren si imi era greata. Nu reuseam sa-mi asez ideile intr-un mod care sa imi placa.

Am lasat totul balta si am iesit cu Laura la plimbare. Mai erau 2, cel mult 3 ore pana la training. Ne-am luat tigari si energizante. Ne-am plimbat prin frig.

Am revenit, am terminat structura si am reusit sa facem curat. Totul era pregatit si am asteptat omuletii. Pana la urma au fost 6 participanti (4 cunoscuti, 2 necunoscuti mie, colegi ai Laurei).

Time management

Eram atat de putini incat am asteptat 30-45 min un participant, pentru a nu-l pierde. In timpul asta ne-am strans in bucatarie, am fumat si am discutat.

Am inceput trainingul la 12:45 in loc de 12. La 14:18 am decis sa luam o pauza. Oamenii se chinuiau sa fie atenti dar nu reuseau. Stiam pe baza feedbackului lor si a implicarii ca sunt interesati, dar creierul le dadea cu freeze.

Eu inca nu terminasem nici macar prima parte din training ce trebuia sa dureze 65 min. Chiar si asa, am luat o pauza care cred ca fost foarte lunga. Aproximez 30 min.

Am continuat trainingul. In sfarsit, urma sa trec la partea a doua. Stiam ca a trecut foarte mult timp si speram sa gestionez altfel partea a doua. Am propus o pauza de 2 minute pentru a schimba foile de flipchart de pe pereti.

S-a cerut pauza de tigara si am acceptat. Era ora 15:54. Majoritatea erau aici de 4 ore. Am decis alaturi de ei, sa ne intalnim sambata viitoare pentru a continua trainingul.

Trecusera 4 ore de la data de inceput anuntata, iar eu de abia terminasem jmatate din training. Yay…

Feedback primit in pauza lunga

  • Am folosit prea mult cuvantul cacat.
  • Am dat prea mult din maini.
  • M-am plimbat prea mult dintr-un colt in altul.
  • Vorbeam si explicam lucruri noi, in timp ce ei faceau un exercitiu propus de mine. Ii bruiam si confuzam. Trebuia sa tac.
  • Am avut un tic stresant in care bagam si scoteam capacelul de la marker.
  • Tremuram cand scriam. (aici inca nu sunt sigur daca de la emotii, o stare fizica precara sau presiunea pe care mi-am creat-o singur in ultimele zile).
  • Am mazgalit flipcharturile de nu se mai intelegea nimic.
  • Scriu urat.
  • Am fost agitat (combinatie de entuziasm, fuga si frica)
  • Cand am raspuns la intrebarea unui participant, am reusit sa-i exclud pe ceilalti din discutie (bad).
  • E foarta multa informatie.

Mai sus sunt lucruri de imbunatatit. La capitolul feedback pozitiv, am avut feedback pe metode si subiecte, pe structura, pe modul in care i-am plimbat prin poveste. In mare, mi-au confirmat calitati de speaker si de trainer, iar cel mai mult feedback se referea la detalii fine.

Ce a mers prost?

Data trainingului. Trainingul a fost pus in plina sesiune, in care toata lumea avea de invatat sau chiar avea examene de dat. Publicul meu tinta a fost 18-35, iar cea mai mare parte era in sesiune.

Promovare. 30 de fani pe Facebook si share-uri de la prieteni. Fara Facebook Ads, Google Ads, vreo colaborare sau expunere in alta parte.

Invitatiile si banii. Nu m-am decis de la inceput daca vreau sa fie un training gratuit sau unul platit. Am acceptat ideea de a combina prieteni cu platitori. Asta m-a facut sa-mi invit cunoscutii de abia in ultimul moment. Multi ar fi venit daca stiau din timp.

Panica in fabrica. Cea mai mare presiune pe care am avut-o a tinut de logistica. M-a epuizat total partea cu invitatul, promovatul in ultimele 24 de ore, cumpraturile si pregatirea celor necesare. Asta chiar daca m-a ajutat Laura foarte mult.

Trebuie sa gasesc o metoda prin care sa separ cele doua activitati: cea de pregatire si de sustinere a traingului. De data asta le-am combinat, iar toata presiune din faza de pregatire am purtat-o cu mine in partea de sustinere a trainingului.

Multa informatie. Simt ca am atat de multe de oferit altora incat sunt gata sa-i epuizez total cu informatii si lucruri noi. Tot ce am facut si am spus in training a fost apreciat, dar risc sa-i pierd complet pe participanti.

Am incercat sa pun intr-o structura de training tot ce am descoperit in ultimii 3 ani. Toate au sens si se imbina perfect ca piesele de lego. Chiar si asa, e nevoie de doze mai mici sau 3-4 traininguri. Inca ma gandesc.

Spatiul. Aici sunt relativ. Spatiul, chiar daca limitat la 15 persoane, mi-a oferit tot ce aveam nevoie. Modul de a ajunge este mai dificil. (mai dificil decat orice locatie centrala). Am avut o pagina web speciala cu multe indicatii, detalii, harta si coordonate. Chiar si asa, nefiind central, am pierdut participanti.

Timpul. Jumatate de training le-a solicitat participantilor 4 ore din zi, in loc de 2 ore jumatate pentru trainingul complet.

A doua parte a trainingului

Din cei 6 participanti, au resuit sa ajunga doar 2. Totul a decurs perfect. Absolut perfect.

Am avut control asupra miscarilor mele, asupra debitului de cuvinte si de informatie.

Am reusit sa ilustrez totul intr-un mod mult mai simplu si grafic.

Am resuit sa ma fac inteles, sa ridic intrebari participantilor si sa purtam o discutie. N-am fost panicat, n-am tremurat, m-am simtit excelent si s-a observat totul.

Am fost odihnit si pregatit. M-am incadrat in timp.

Sunt mandru de mine.

Partea financiara?

30 ape plate – 30 RON

25 carnetele cu spira –  80 RON

Biscuti tip breakfast – 20 RON

~ 30 Creioane – 15 RON

+ 6 pernute – 36 RON

Foi Flipchart – 20 RON

Markere Flipchart – 10 RON

Scotch rezistent – 9 RON

Capac WC – 54 RON (cel vechi era super igienizat, dar arata oribil; hey, tocmai m-am mutat)

10 covorase – 20 RON (oamenii au umblat in sosete prin casa si am vrut sa fiu sigur ca nu calca in noroi sau murdarie)

6 beri – 14 RON (post-training)

Cost total pentru mine: 308 RON (fara stres, tigari, energizante si cheltuieli facute aiurea fara sa gandesc). In plus, am ramas cu unele materiale pentru inca un training (agende mici si creioane)

Profit:  -308 🙂 Trainingul a fost gratuit pentru toata lumea.

Nu am avut cost de locatie. In schimb, daca as face un training langa Piata Rosetti, as plati 300 RON pentru 3 ore (sala cu 15 locuri, proiector, flipchart si scaune).

Concluzie?

Stati cu ochii pe urmatoarele traininguri. I’m doing it again, better that ever!

Le multumesc tuturor celor care m-au sprijinit in initiativa asta, care mi-au oferit feedback si sustinere chiar daca nu au fost la training. Le multumesc mai ales celor care mi-au oferit un numar considerabil de ore din ziua lor si m-au umplut de feedback 🙂

Am invatat foarte multe si pot sa spun cu certitudine

Sunt mai bun decat ieri, sunt mai bun in fiecare zi.